آشپزی

طرز تهیه شربت بار +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شربت

شربت بار نوعی شربت شیرینی پزی است که با استفاده از آن می توانید مقداری شیرینی تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه شربت خانگی برای چه فایده ای دارد؟ همراه باشید

مواد لازم برای شربت
قند 2 لیوان
اب 1 فنجان
جوهر لیمو ½ قاشق چایخوری
فشار دادن 5 تکه
گل سرخ ¼ فنجان
گلوکز یا بادکا 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت

مرحله اول

من آماده می کنم نوار شربت ابتدا شکر را داخل آب و گلاب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملا در آب حل شود. در همین حین جوهر لیمو را با 2 قاشق غذاخوری آب مخلوط می کنیم و با برس لبه های داخلی قابلمه را تمیز می کنیم.

مرحله دوم

این کار باعث می شود که شربت ما اصلا شیرین نباشد. نکته مهم دیگر در مورد شربت بار این است که بعد از حل شدن شکر، شربت را به هیچ عنوان با قاشق هم نزنید، بلکه با حرارت بسیار ملایم اجازه دهید به قوام خود برسد.

سطح سوم

بعد از اینکه حباب های ریز در اطراف شربت ایجاد شد زعفران دم کرده را به همراه هل و گلوکز اضافه می کنیم و می گذاریم شربت به غلظت کافی برسد. حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد تا شربت به غلظت مناسب برسد.

مرحله چهارم

یکی از نکات مهم دیگر در مورد شربت بار این است که نباید آن را در دمای بالا غلیظ کرد زیرا قندی می شود. در آخر مخلوط جوهر لیمو و آب باقی مانده را به شربت اضافه می کنیم و شربت را کنار می گذاریم تا در دمای محیط خنک شود.

نکاتی برای درست کردن شربت

غلظت مناسب شربت

وقتی یک قاشق از شربت را برداشتید و دوباره داخل قابلمه بریزید، آخرین قطره هایی که از قاشق می ریزد باید کشدار باشد، اگر آن قطره ها آب ریز بود، شربت را روی حرارت بگذارید تا به غلظت مناسب برسد.

شفافیت شربت

برای تهیه شربت حتما از گلوکز یا بادکا استفاده کنید، اگر گلوکز یا بادکا را از مواد شربت حذف کنید شربت شما کدر می شود و مانند شربت های قنادی شفاف نمی شود. همچنین به جای آب لیمو از آبلیمو استفاده نکنید.

شربت چکه کردن

توجه داشته باشید که بعد از اضافه کردن جوهر لیمو ممکن است شربت کمی کف کند و از قابلمه بریزد. به همین دلیل توصیه می شود هنگام اضافه کردن جوهر لیمو حرارت را روی کمترین درجه قرار دهید تا از ریزش شربت جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا