آشپزی

طرز تهیه فلافل ساده با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه فلافل ساده را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه فلافل ساده

فلافل یکی از غذاهای ساده و ارزان عربی است که به دلیل طعم خوبش در سراسر جهان پخش شده است برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فلافل ساده برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر
نخود فرنگی 2 لیوان
سیب زمینیها 1 عدد وسط
جعفری 1 دسته کوچک
پیاز 1 قطعه
سیر 4 عدد قرص
چاشنی فلافل 1 قاشق چایخوری
پودر گشنیز و زیره هر کدام ½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه و ادویه کاری هر کدام ½ قاشق چایخوری
پودر گشنیز و پاپریکا هر کدام ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه فلافل ساده

مرحله اول

من آماده می کنم فلافل خوشمزه و ساده ابتدا نخود را از شب قبل در ظرف آب می ریزیم و در صورت امکان چند بار آب آن را عوض می کنیم تا علاوه بر نرم شدن نخود، تورم آن کاملا برطرف شود.

مرحله دوم

در این مرحله نخودها را داخل همزن یا چرخ گوشت می ریزیم سپس پرک های سیب زمینی و پیاز و سیر را برداشته و همراه با جعفری به چرخ گوشت یا همزن اضافه می کنیم و مواد را درشت مخلوط می کنیم.

سطح سوم

توجه داشته باشید که خمیر فلافل نباید کاملا پوره شود و باید تکه های کوچک نخود را در مخلوط فلافل احساس کنید. اگر چرخ گوشت در اختیار داریم، بهتر است مواد را دو بار چرخ کنیم تا کاملا له نشوند و شبیه پوره به نظر برسند.

مرحله چهارم

حالا مایه فلافل را در ظرف مناسبی بریزید. اگر خمیر آبکی بود، مقدار کمی آرد نخودچی اضافه کنید و مخلوط کنید تا مخلوط فلافل یکدست شود. توجه داشته باشید که سس فلافل نباید خیلی سفت باشد.

مرحله پنجم

در این مرحله ادویه فلافل را به همراه پودر گشنیز، زیره، پاپریکا، ادویه کاری، پودر گشنیز، پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مخلوط فلافل اضافه می کنیم و با دست چند دقیقه ورز می دهیم تا ادویه ها با هم ترکیب شوند و جذب شوند. رفتن

مرحله ششم

پس از آماده شدن سس فلافل روی کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم مواد با هم مخلوط شود. بعد از این مدت کاسه را از یخچال خارج کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله یک ماهیتابه عمیق روی اجاق می گذاریم و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که فلافل ها هنگام سرخ شدن کاملا در روغن شناور شوند. سپس تابه فلافل را در یک کاسه آب قرار دهید تا مرطوب شود.

مرحله هشتم

حالا مخلوط فلافل را با قاشق داخل تابه بریزید و با پشت قاشق صاف کنید سپس در روغن داغ بگذارید و اجازه دهید فلافل ها بپزند. اجاق گاز باید کم و روغن داغ و در حال جوش باشد.

مرحله نهم

بعد از اینکه یک طرف فلافل ها سرخ شد آنها را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن هم طلایی شود. در آخر فلافل های سرخ شده را روی پارچه یا توری فلزی می چینیم تا چربی اضافی آن گرفته شود سپس به دلخواه با تزیین سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا