آشپزی

طرز تهیه نان لواش +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نان لواش

لواش یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین انواع نان در بین مردم خاورمیانه است و به روش های مختلفی تهیه می شود. البته این نان در کشور عزیزمان ایران نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه در سایزهای بزرگ و در سایر کشورها به صورت لقمه کوچک تهیه می شود. با این آموزش می توانید این نان را به راحتی در خانه درست کنید، همچنین برای تهیه نان لواش نیازی به فر ندارید و می توانید آن را روی تابه درست کنید تا آموزش تهیه نان لواش را ببینید با سایت چیتنا چی همراه باشید.

مواد لازم برای 8 نان
ارد 2 لیوان
قند 1 قاشق چایخوری
خمیر مایع 1 قاشق چایخوری
آب ولرم 1 فنجان
روغن مایع 5 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری

دستور پخت نان لواش

مرحله اول

ابتدا پودر خمیر مایع فوری، شکر و نصف لیوان آب را در ظرفی ریخته و به آرامی با هم مخلوط می کنیم و به مدت 10 دقیقه کنار می گذاریم تا عمل شود. سپس آرد را الک می کنیم و در ظرف بزرگی می ریزیم تا آرد باز شود.

مرحله دوم

سپس نمک، روغن مایع، خمیر مایع و نصف آب باقیمانده را اضافه می کنیم و آرد را با مواد کم کم مخلوط می کنیم، مخلوط را با دست ورز می دهیم تا خمیر به دست نچسبد، یکدست شود. نرم می شود

سطح سوم

خمیر به دست آمده را به راحتی جمع می کنیم و وسط کاسه می گذاریم و روی کاسه را سلفون می پوشانیم و کاسه را گوشه آشپزخانه می گذاریم و یک پارچه یا حوله ضخیم تمیز روی کاسه می گذاریم تا روی آن را بپوشاند و خمیر را می گذاریم. 1 ساعت استراحت کنید

مرحله چهارم

بعد از 1 ساعت سلفون را بردارید و خمیر را کمی ورز دهید تا ور بیاید و مقداری آرد روی سطح صاف بپاشید و خمیر را به گلوله های کوچک تقسیم کنید و هر گلوله را روی سطح صاف آردپاشی شده قرار دهید.

مرحله پنجم

بعد با وردنه به ضخامتی که میخوایم نان بشه رول میکنیم، خمیر رو با وردنه حلقه میکنیم و به شکلی که میخوای باید چانه های خمیر رو باز کنی. اگر قالب شما مستطیلی است، وقتی با وردنه باز می کنیم باید خمیر را باز کنید.

مرحله ششم

علاوه بر ضخامت دلخواه نان باید به این نکته نیز توجه کنید که قالب شما مستطیل شکل و خمیر هم اندازه و یک شکل باشد. مراقب باشید، اگر برای اولین بار است که نان درست می کنید، اندازه نان را کوچکتر از تابه بردارید.

مرحله هفتم

این کار حمل خمیر را هنگام انتقال به تابه آسان می کند. سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به مرور زمان می گذاریم داغ شود و خمیر تمام شده را داخل تابه می گذاریم.

مرحله هشتم

سپس می گذاریم گیر کند و کمی پف کند، سپس به آرامی آن را برگردانیم تا طرف دیگر نان هم بپزد و رنگ شود. بهتر است نان های آماده را همزمان بخورید و برای هر مناسبتی لواش تازه تهیه کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا