آشپزی

طرز تهیه پلو نخود فرنگی با مرغ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نخود پلو با مرغ

طرز تهیه نخود پلو با مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و آسانی است که می توان آن را به عنوان یک غذای کامل سرو کرد. این دستور با استفاده از ترکیب برنج و مرغ و اضافه کردن نخود فرنگی طعمی غنی و تازه به غذا می دهد که مطمئنا همه را راضی می کند. بیایید طرز تهیه این غذای خوشمزه را یاد بگیریم.

برای تهیه نخود پلو با مرغ ابتدا مرغ را با پیاز و ادویه تفت دهید و بپزید. پس از پخت، مرغ را ریش ریش کنید. برنج را با نمک خیس می کنیم. نخودها را بخارپز می کنیم یا آبکشی می کنیم. در تابه ای جداگانه پیاز را تفت می دهیم و مرغ ریش شده و زعفران و پوره گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و سپس نخود فرنگی را اضافه می کنیم. برنج را آب پز می کنیم و با مرغ و نخود فرنگی می چینیم و دم می کنیم. در آخر کره را روی برنج آب کرده و سرو کنید.

محتویات اصلی مرحله
برنج 3 لیوان
سینه مرغ 1 قطعه
نخود فرنگی 1 فنجان
مواد دیگر مرحله
پیاز 2 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز کافی
نمک و فلفل کافی
زردچوبه کافی

طرز تهیه نخود پلو با مرغ

مرحله 1: آماده سازی مرغ

در یک قابلمه مناسب ابتدا روغن بریزید و سینه مرغ را با پیاز ربع شده تفت دهید تا سطح مرغ کمی سرخ شود. سپس نمک و ادویه ها از جمله فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید و آبجوش را اضافه کنید تا مرغ کاملا بپزد. پس از پخت مرغ را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش کنید.

مرحله 2: برنج را خیس کنید

در حین پختن مرغ، برنج را در آب با کمی نمک خیس کنید تا در حین تهیه بقیه مواد، برنج آماده پخته شود. این کار باعث می شود تا برنج در حین پخت تا حد ممکن نرم شود.

مرحله 3: نخود فرنگی را آماده کنید

نخودها را بشویید و انتخاب کنید که می خواهید آنها را بجوشانید یا بخارپز کنید. در صورت استفاده از آب جوش، نخودها را بعد از اینکه کمی نرم شدند آبکشی کنید.

مرحله چهارم: پیاز را سرخ کرده و مرغ را اضافه کنید

پیاز باقی مانده را نگینی خرد کنید و در تابه ای با کمی زردچوبه تفت دهید تا طلایی و نرم شود. سپس مرغ رنده شده را اضافه کنید و با مقداری زعفران پخته تفت دهید تا طعم ها خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله 5: پاستا و نخود فرنگی را اضافه کنید

پس از تفت دادن مرغ زعفرانی، رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و بوی خامی رب گرفته شود. سپس نخود را به مخلوط اضافه کنید و یک دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند.

مرحله 6: پختن برنج و آماده کردن قابلمه

برنج خیس شده را در آب جوش بریزید و بگذارید بجوشد. سپس کف را روی آب بمالید و وقتی برنج نرم شد آن را آبکش کنید. در قابلمه کف قابلمه را با مواد مورد نظر برای ته دیگ بپوشانید.

مرحله هفتم: برنج و مواد را بچینید

ابتدا یک لایه برنج در قابلمه بریزید سپس مخلوط مرغ و نخود را اضافه کنید و لایه برداری را تکرار کنید تا تمام مواد تمام شود.

مرحله هشتم: برنج را بجوشانید

بعد از اینکه لایه بندی کامل شد، برنج را به مدت 30 دقیقه دم می کنیم. این مرحله به برنج اجازه می دهد تا تمام طعم ها را جذب کند و خوب بپزد.

مرحله 9: سرو کنید

پس از دم کشیدن، برنج را در ظرف مناسبی برگردانید تا قابلمه زیبا را روی آن قرار دهید. سپس مقداری کره روی پلو آب کنید تا طعم آن بیشتر شود. حالا نخود برنج مرغ آماده سرو است. نوش جان!

بررسی انواع پلو با مرغ

  • طرز پخت عدس پلو با مرغ، یک غذای بسیار خوشمزه و سنتی!
  • طرز تهیه شاه توت پلو با مرغ ریش مجلسی مرحله به مرحله
  • طرز تهیه برنج مرغ تند، خوشمزه و آسان، مرحله به مرحله
  • طرز تهیه له پلو با مرغ خوشمزه مرحله به مرحله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا